Thursday, January 5, 2012

Så kom då dagen ....

.... då min nya blogg startades. Vi kör på direkt.
*
Då jag är rullstolsburen så tar ju allt en himla tid. Det gjorde det väl förut också men inte såhär segt.
*
Jag ställer en timer på 10 minuter på morgnarna nuförtiden, så jag liksom sätter en liten tidspress på mig själv så att jag skyndar på (så gott det nu går) och försöker låta bli att fastna i tankar. Får berätta mer om dem senare.
*
Har exem också (såklart) och nu i denna torra vinterluft så är det bara jobbigt. Så imorse smörjde jag in mig, medan mina ben bestämde sig för att vara helt bångstyriga.
*
Jag: - nu böjer ni er.
Benen: - nuu sträcker vi oss. (tänk kattens röst i jag gliiider- reklamen)
Jag: - nu sträcker ni er.
Benen: - nuu böjer vi oss.
*
Och sådär höll det på, tills jag tagit på byxor, då blev allt lugnt. Jag lovar er, någonting sitter därinne och skrattar (tänk på Lasses skratt i "alla vi barn i bullerbyn") Haha, nu vill hon sådär, då jädrar gör jag/vi tvärtom, och när de hör hur jag försöker resonera med benen, då skrattar de högt.
*
Som tur är så finner också jag humor i allt, jag skakar på huvudet och skrattar till när benen helt plötsligt beter sig som de ska. Eller beter sig som de ska för mig.
*
Kan ju påpeka att det tog 25 minuter innan jag var klar att lämna sovrummet. Sedan var det ju bara resten kvar. Men det fixade jag galant.
*
******************************************************************************
*
Nu har jag precis bakat, älsklingen fyller 25 år idag och det blir fika imorgon eftermiddag. Jag har gjort smuffins (muffins) som skall garneras imorgon. Och även Baileysbollar för första gången, så fruktansvärt goda.
*
Nu ska jag göra annat en stund, men kvällen är ung och tankarna virrar på, så bli inte förvånade om det blir flera inlägg per dag. De får väga upp för de dagar jag inte skriver något.
*
Tack för att ni läser, får väl se om ni orkar komma tillbaka.
*
Kram ♥♥ // Mystica

1 comment:

  1. Härligt att få läsa din blogg :-) Vi syns på fejjan ;-)

    ReplyDelete