Thursday, January 12, 2012

Vaknade ....

.... av att Chiffe tassade omkring i sovrummet. Det visade sig vara strömavbrott och när det händer så blir det otäckt tycker han. Plus det där ljusa ljusa pipljudet som jag får ont i huvudet av. Det dyker upp när det blir strömavbrott och jag tror att det är på grund av det ljudet han blir orolig.

Fick ringa pappa då det inte finns en chans att jag kan ta mig ut till proppskåpet. Efter han vart här så hade jag äntligen ljus igen.

Då tog jag mig in till kaminen och städade ren den från aska, och ur askan plockade jag spik med en trädgårdsspade. Sedan skar jag upp kartongbitar för att tända en eld med. När det sedan brann fint så gick jag till köket.

Tillbaks för att lägga i ny ved, ser kniven på bordet utan fodral, söker rätt på det och gissa var det OCH trädgårdsspaden låg .... jo det ska jag tala om .... PÅ kaminen!! Så lagomt smälta, sprätta av dem från kaminen och sedan skapa smält plast. Jättekul var det!

Jag har vansinnigt svårt att resa mig upp från rullstolen nu, det gör så sjukt ont i benen, speciellt i mina knän. Får väl se vad Neurologen säger när jag träffar honom på måndag.

Har inte träffat någon ur mitt MS- team på evigheter, finns liksom ingen anledning oavsett hur mycket sämre jag är. Min neurolog är jättebra, men Sundsvalls sjukhus ligger inte i topp 5 direkt, inte ens topp 3.

Min MS- sköterska "glömde" bort mig då jag fyllde 30, och då är hon en av dem jag har haft störst förtroende för och mest kontakt med. Nu när hon måste ringa hit så låter hon nästan förvånad över att jag är ganska kort mot henne.

Ja får väl se om han ska tjafsa något. Jag bad en gång i tiden (under 2011) om en remiss till Umeå Universitetssjukhus, till en expertNeurolog för en 2:nd opinion. Min läkare vägrade under massor av olika förevändningar. Och så får jag en remiss till Sundsvalls sjukhus, till hans kollega!! för en 2:nd opinion.... Jag avbokade....


Så får vi se om det kommer upp i nästa möte då. Ska bli intressant.

Min högerhand drar ihop sig likt klor, och jag kan inte sträcka ut fingrarna helt. Men man hittar alltid småknep så man klarar av det.

Nu ska jag åka in till tv:n en stund.

Kramiz <3<3 // Mystica

No comments:

Post a Comment