Wednesday, January 18, 2012

Men nu ....

.... måste jag börja skriva ner stödpunkter när det händer saker så jag kommer ihåg allt när jag ska skriva här. Vimsigt och hoppigt blir det nu när det skall plockas fram ur minnet. Men till saken hör ju att jag faktiskt är precis så när jag pratar. Jag kan prata ganska fort och gärna hoppa mellan ämnen.
*
*
Exempel:
*
*
- Tror du inte jag trillade igår, blev lite blå men jag är van .... men vilken snygg tröja du har, var har du köpt den? ..... ok, iallafall så ska ju M och O ha ett till barn, undrar om de orkar med, de har ju redan 4, men det ska nog gå bra ... Såg en så sjukt bra film i lördags ....
*
*
Nu får ni ju inte tänka er in i någon lång paus när det står .... utan jag bara går på. Ibland känns det som om jag inte hinner prata klart innan jag dör. Så då måste jag ju täcka in visst många meningar per minut om jag ska klara min deadline... Haha, riktigt mörk humor, jag vet, men det blev en bra ordvits av det hela.
*
*
Kontentan av mitt babbel är iallafall att jag kan hoppa hit och dit i ämnen så jag hoppas ni hänger med. Ja just det, jag skriver fort allteftersom tankar matas ner ur mitt huvud och skrivna.
*
*
Var till min Neurolog i måndags. Hade med en lista med 11 punkter, tills. Vi sätter oss ner och börjar prata. Jag säger att jag har ont i huvudet, han frågar:
*
*
- Vanlig eller migrän?
*
*
Jag kom då på att den senaste "akuta" medicinen inte hjälpte, så då blev det min nya punkt 1, i min nu 12 punkter långa lista.
*
*
En kille som studerade till neurolog var också med. (stackars människa att springa rakt in i en sån som mig på sin utbildning)
*
*
Listan:
*
*
*
  1. Migränen. *ny akutmedicin utskriven* (alltså att ta när det brytit ut eller strax innan)
    *
    *
  2. Blåsa. Överaktiv och döpt till kärringen tvärtemot. *Destrusitol utskriven *( men tar jag den måste jag gå på regelbundna koller på vårdcentralen för att kolla om det ligger något kvar i blåsan) Så jag avvaktar lite.
    *
    *
  3. Tarm. Går på toa var 3:e dag, ibland mer sällan. *Inolaxol utskrivet* (Strör det på sidan av min fil och äter det fort för det sväller. Bästa platsen för det är magen, och inte i halsen, speciellt då man har sväljsvårigheter).
    *
    *
  4. Hand. Min högra hand vill ju inte sträcka på sig, men konstaterade snabbt själv att skena på natten = raka fingrar på morgonen = böjda fingrar så fort jag tar i rullstolshjulen. Så det där löste jag själv.
    *
    *
  5. Fötter. Kom fram till att sjukgymnasten och jag skulle träffas.
    *
    *
  6. Ont i knän. Var egentligen punkt 4 men förbisågs av mig. Jag har ont i mina knän, när jag sitter still, när jag försöker få sträcka på dem ELLER böja dem, ja, och så vidare. *Remiss till röngen*
    *
    *

Jag får skriva mer om resten av punkterna senare. Precis nu blev jag så trött så jag nästan somnar.
*

*

<3<3// Mystica

ps. rättar eventuella stavfel senare.

No comments:

Post a Comment