Tuesday, February 7, 2012

Var lite ....

.... snabb när jag pratade om fortsättning på listan då det egentligen inte fanns fler punkter som var intressant för de som orkar läsa på min blogg, som just nu är mest stillastående i väntan på att en storm av energi ska dyka upp och bara ge mig kraft att uppdatera här varje dag.
*
*
Jag är en kvinna som vill fullfölja det jag tar på mig. Men som det står i vågboken, (inte ett ordagrant citat då jag inte finner boken) vågen har gärna 100-tals hobbies påbörjade men sällan något avslutat. Och precis så är jag, avslutar såklart vissa saker medan andra blir undanlagda i väntan på att bli färdiga. (vilket sällan händer)
*
*
Som tomtarna jag började bygga i cernitlera i julas. Behöver jag nämna att de inte är klara? Inte ens halvfärdiga.
*
*
Jag skickade efter kläder. Ni vet, rea på rean, och det är bara att hålla tummarna att rätt storlekar finns kvar.
*
*
Frågade Micke hur mina kläder satt och han påpekade att de var lite bylsiga (38/40) så jag köpte, det fick bära eller brista storlek 36, och kläderna sitter perfekt! Snacka om att hoppa upp och ner i vikt.
*
*
Såhär är det: Innan jag blev så pass dålig att jag fick börja använda rullator så var jag smal, alla gnällde men jag mådde toppen, ingen kan säga att jag mådde dåligt för det gjorde jag absolut inte. Jag är 163 lång och vägde då 45 kg.
*
*
Jag träffade Micke i Juni 2007 och då kunde jag gå utan problem bara jag hade armkrok med någon för stödets skull.
*
*
Ämnesomsättningen var hög, jag åt när jag blev hungrig och var jag inte hungrig så åt jag inte. Ibland kunde det gå några dagar och vissa dagar åt jag så mycket att folk undrade var maten tog vägen. Hade jag inte fått svårigheter med att röra mig så hade jag nog fortfarande legat kvar på samma vikt. Sedan blev det rullator, snigelfart på Marika och viktuppgång såklart. Efter jag hamnade i rullstol låg vikten på 72!kg och jag mådde så himla dåligt.
*
*
Men sedan tog jag mig i kragen och nu .... vet jag faktiskt inte vad jag väger, men ska kolla det så snart jag lokaliserat badrumsvågen. Nu däremot finns det områden som måste shapas upp så jag har börjat träna på min vibratorplatta igen. Vilket är mumma för kroppen, speciellt då benen som jag har börjat få så ont i.
*
*
Får jag höra av fler friska personer att de inte kan gå ner i vikt på grund av diverse konstiga anledningar, så skriker jag.
*
*
Kramiz ♥♥ // Mystica

No comments:

Post a Comment